Kā salikt Rubika kubu 3×3?

3 x 3 rubika pamācība
Ir daudz pieeju, kā atrisināt Rubika kubu. Visām šīm metodēm ir dažādi grūtības līmeņi, gan ātrumkārbiem, gan iesācējiem, pat kuba risināšanai ar aizsietām acīm. Cilvēki parasti iestrēgst, risinot kubu pēc pirmās malas pabeigšanas, pēc tam viņiem ir nepieciešama palīdzība.

Vieglākā formula kā atrisināt rubiku:

Lai sāktu likt un varētu izprast formulu ir nepieciešams saprast formulas galvenos apzīmējumus ( F: priekšpuse, R: pa labi, U: uz augšu, L: pa kreisi, D: uz leju ).

Rotācija pulksteņrādītāja virzienā:

Rotācijas pretēji pulksteņrādītāja virzienam ir apzīmētas ar apostrofu (’):

Balts kruts
Sāksim ar balto malu. Vispirms mums jāizveido balts krusts, pievēršot uzmanību sānu centra gabalu krāsai. Jūs varat mēģināt to izdarīt, neizlasot instrukcijas.

Izmantojiet šo posmu, lai iepazītos ar rubiku un redzētu, cik tālu jūs varat nokļūt bez palīdzības. Šis solis ir samērā intuitīvs, jo nav risināmu gabalu, no kuriem jāuzmanās. Vienkārši praktizējiet un nepadodieties viegli. Mēģiniet pārvietot baltās malas uz savām vietām, neizjaucot tās, kas jau ir nostiprinātas.

Baltie stūri
Šajā solī mums ir jāsakārto baltie stūra gabali, lai pabeigtu pirmo malu. Ja esat ļoti neatlaidīgs un jums izdevās izdarīt balto krustu bez palīdzības, varat mēģināt izdarīt arī šo.

Bet tomēr ja nē: Pagrieziet apakšējo slāni tā, lai viens no baltajiem stūriem būtu tieši zem vietas, kur tam vajadzētu nokļūt augšējā malā.

Piemēri:

Šeit ir daži piemēri, ar kuriem jūs varētu saskarties, risinot Rubika kubu, ja vēlaties pārvietot baltu stūra gabalu uz augšējo slāni. Katrā piemērā gabals, ko mēs labojam, ir pēdējais baltais stūris, kas parāda, ka šie gājieni nesalauž atrisinātos gabalus.

Saskaņā ar orientāciju ir trīs gadījumi:

Baltais stūris labajā pusē
Nepieciešams izmantot algoritmu: R’ D’ R

Baltais stūris priekšējā rubika malā
Nepieciešams izmantot algoritmu: F D F’

Baltais stūris apakšējā malā
Nepieciešams izmantot algoritmu: R’ D2’ R D R’ D’ R

Vieglākā un ieteicamākā formula, kuru izmantot atrisināšanai: R’ D’ R D

Ir algoritms, kas vienmēr darbojas visos gadījumos. Sliktā lieta ir tā, ka tas ir garāks par optimālajām kustībām.

Algoritma atkārtošanas skaits ir atkarīgs no tā kāda ir baltā stūra sākuma pozīcija. R ’D’ R D algoritms ir jāizpilda tik ilgi kamēr pilnībā ir izveidota baltā rubika mala.

Nākamā mala
Līdz šim procedūra bija diezgan vienkārša, bet no šī brīža mums ir jāizmanto algoritmi. Mēs varam aizmirst pabeigto balto malu, tāpēc apvērsīsim kubu otrādi, lai koncentrētos uz neatrisināto pusi.

Šajā solī mēs pabeidzam pirmos divus slāņus (F2L). Šajā posmā ir jāizmanto divi simetriski algoritmi. Tos sauc par labo un kreiso algoritmu. Šie algoritmi pārvieto augšējās malas gabalu no augšējā slāņa līdz vidējam slānim, vienlaikus neizjaucot atrisināto balto seju.

Ja neviens no augšējā slāņa gabaliem jau nav izkārtots, kā parādīts zemāk esošajos attēlos, tad pagrieziet augšējo slāni, līdz viens no augšējā slāņa malu gabaliem atbilst vienam no attēliem zemāk. Pēc tam izpildiet šīs orientācijas atbilstības algoritmu.

Atrisināts labais un kreisais algoritms

Ja malas gabals atrodas pareizajā vietā, bet ir novirzīts nepareizi vai neatrodas augšējā slānī, jums tas jālabo divos posmos, vispirms tas ir jānoved pie kuba augšdaļas. Zemāk redzamajā piemērā mēs divas reizes izmantojam pareizo algoritmu.

U R U’ R’ U’ F’ U F U2 U R U’ R’ U’ F’ U F

Dzeltenais krusts
Krusts atrisina pēdējo slāni, veidojot dzeltenu krustu kuba augšpusē.

Mēs varam iegūt trīs iespējamos modeļus augšpusē. Izmantojiet šo algoritmu, lai pārietu no viena stāvokļa uz otru:

F R U R’ U’ F’

Ir vēl viens algoritms, kas ir ļoti līdzīgs iepriekš aprakstītajam:

F U R U’ R’ F’

Dzeltenas malas

Pēc dzeltenā krusta salikšanas kuba augšpusē jums ir jāievieto dzeltenās malas gabali to pēdējās vietās, lai tās atbilstu sānu centra gabalu krāsām. Salieciet priekšējo un kreiso dzelteno malu ar šādu algoritmu:

R U R’ U R U2 R’ U

Kad jūs nokļūstat šajā posmā, pirmā lieta, kas jums jādara, ir pārbaudiet ap augšējo slāni, mēģinot atrast divas malas, kuras jāmaina. Dažreiz var gadīties, ka jūs nevarat atrast divus gabalus, kas jāmaina viens otram blakus, jo jums ir jāmaina divi, kas ir viens pret otru. Šādā gadījumā algoritms jāizpilda divas reizes:

R U R’ U R U2 R’ U

U R U R’ U R U2 R’ U y2 R U R’ U R U2 R’ U

Dzeltenie stūri un to novietojums
Tikai pēdējie slāņu stūri paliek neatrisināti. Vispirms mums tie jānogādā īstajā vietā, tāpēc neuztraucieties par novietojumu šajā solī.

Atrodiet gabalu, kas jau atrodas pareizajā vietā, pārvietojiet to uz labo priekšējo augšējo stūri, pēc tam izmantojiet šo algoritmu, lai pārslēgtu (ciklu) trīs nepareizos gabalus.

U R U’ L’ U R’ U’ L

Gabals, kas apzīmēts ar X, paliek vietā, bet pārējie trīs neatrisinātie gabali maina savu stāvokli.

Pēdējie nesaliktie rubika stūri
Visi gabali atrodas savās pareizajās vietās, lai pabeigtu mīklu, jums vienkārši jāsaliek pareizi dzeltenie stūri. Tas ir mulsinošākais solis, tāpēc uzmanīgi izpildiet darbības.

Turiet kubu rokā ar neatrisinātu stūri priekšējā labajā augšējā stūrī, pēc tam veiciet tālāk norādīto algoritmu divas vai četras reizes, līdz konkrētais gabals ir pareizi novietots:

R’ D’ R D

Izskatīsies, ka esat sajaucis visu kubu, bet neuztraucieties, viss būs kārtībā, kad visi stūra gabali būs novietoti.

Pagrieziet tikai augšējo slāni, lai pārvietotu citu neatrisinātu dzeltenu gabalu uz kuba priekšējo labo augšējo stūri, un dariet to pašu R ’D’ R D vēlreiz, līdz šis konkrētais gabals ir kārtībā. Uzmanieties, lai nepārvietotu abus apakšējos slāņus starp algoritmiem un nekad nepagrieztu visu kubu!

Jūs esat tik tuvu beigām, tāpēc esiet piesardzīgs, jo tas ir šīs apmācības solis, kurā lielākā daļa cilvēku apmaldās.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *