Veselības treniņi

Vērtīgi veselības treniņi, ko iekļaut savā ikdienā

Photo by Avi Richards on Unsplash

Veselība ir visa pamatā. Ja nejūties labi, tad nav enerģijas nedz darbam, nedz sociālajai dzīvei, nedz jebkam citam. Nereti cilvēki mēdz pieļaut kļūdu, pievēršot uzmanību savai veselībai tikai tad, kad uzglūn jau kādas problēmas. Taču milzu nozīme ir profilaksei.

 Lai nevajadzētu mocīties ar diskomfortu, ir svarīgi ieviest veselīgus ieradumus savā ikdienā. Tas vēl aktuālāk kļūst ziemā, kad elpceļu saslimšanas saķert ir krietni vieglāk. Lūk, ieteikumi, kā stiprināt veselību ziemas sezonā.

Regulāri treniņi

Nevienam nav noslēpums, ka labas veselības pamatā ir regulāras fiziskās aktivitātes. Tas pats attiecas arī uz elpceļiem un plaušām. Tāpat kā vingrinājumi uztur tavu ķermeni formā, tā arī tie palīdz plaušu veselībai.

Tad, kad cilvēks sporto, tad sirds pukst ātrāk un plaušas strādā intensīvāk, jo ķermenim ir nepieciešams vairāk skābekļa, lai barotu muskuļus. Tas savukārt nozīmē, ka plaušām ir jāpastiprina sava darbība, lai piegādātu skābekli tur, kur tas ir nepieciešams, vienlaikus izvadot vairāk oglekļa dioksīdu.

Pētījumos ir atklāts, ka slodzes laikā ieelpu skaits palielinās no aptuveni 15 reizēm minūtē līdz aptuveni 40 līdz 60 reizēm minūtē. Tieši tāpēc ir tik būtiski regulāri veikt aerobos vingrinājumus, kas mudina vairāk ieelpot.

Elpi dziļi

Ideja par elpošanas treniņiem var sākumā šķist mulsinoša. Kāpēc gan mācīties elpot, ja visi to protam un darām? Tomēr šī ir ļoti vērtīga darbība, ko iekļaut savā ikdienā. Lielākā daļa cilvēku elpo no krūškurvja zonas, izmantojot vien nelielu plaušu daļu. Savukārt dziļā elpošana palīdz attīrīt plaušas un rada pilnīgu skābekļa apmaiņu.

Tieši tāpēc tai ir tik liela nozīme – tā palīdz plaušu funkcionēšanai. Elpas treniņi ir dažādi, interneta dzīlēs ir iespējams atrast dažādas pamācības un ieteikumus, kā to darīt. Viens veids, ko vari izmēģināt ir šāds: apsēdies ērtā pozā un lēnām ieelpo caur degunu. Pēc tam vismaz divreiz ilgāk izelpo caur muti.

Mēģini uzņemt laiku, cik ilga ir katra elpa. Atceries, ka sekla elpa nāk no krūtīm, savukārt dziļa – no vēdera, kur atrodas diafragma.

Atceries uzņemt ūdeni

Elpceļu slimības laikā ir ļoti svarīgi uzņemt ūdeni. Gan saaukstēšanās, gan gripas, gan arī citu elpceļu saslimšanu simptomi visbiežāk ietver iesnas un nereti svīšanu, kas saistīta ar drudzi.

Tas savukārt palielina ūdens zudumu ķermenī, kā rezultātā var rasties dehidratācija, ja netiek uzņemts gana daudz šķidruma, kas to kompensē.

Apmeklē pirti

Pirts apmeklējums ir vērtīgs gan možam prātam, gan arī mundram ķermenim. Lai izvairītos no saaukstēšanās un citām saslimšanām, regulāri pirts apmeklējumi var būt lielisks palīgs. Galu galā – saunas ir saistītas ar dažādām priekšrocībām.

Cik bieži nodoties īpašajam rituālam? Ja esi cilvēks ar labu veselību, tad pirti vari apmeklēt trīs līdz četras reizes nedēļā. Ja tev ir kādas veselības problēmas, tad vispirms ir svarīgi konsultēties ar ārstu

. Lai gan regulāri pirts apmeklējumi stiprina imūnsistēmu un var novērst saaukstēšanos, tad, kad jau esi saslimis, ieteicams izvairīties no tiem. Slimības laikā imūnsistēma ir novājināta, tāpēc ķermenim ir nepieciešama visa atlikusī enerģija, lai atjaunotos.

 Līdzīgs efekts ir arī kublām. Ja esi ūdens mīlis, tad pirts vietā vari relaksēties karstā vannā. Taču atceries, ka cilvēkiem, kuriem ir problēmas ar sirds veselību, šādas aktivitātes ir ieteicamas tikai ārsta uzraudzībā.

 Lūk, dažas vietas Latvijā, kur vari baudīt pirts vai kublas maģiju.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.